Specialutgåvor

Specialutgåvor av Converse skor

Annons:

Chuck Taylor All Star basket sko - en speciell Converse sko

Chuck Taylor All Star skon har utvecklat ett antal smeknamn under åren, såsom: "Cons", "Connies", "Convics", "Convos", "Verser", "Chuckers", "Chucks", "Omvända", "Chuckalos", "Chuckies", "Chuck Ts", eller "Chucker Boots" eller "Chuck Taylors" för högre formatmallar. Årtionden kom Chuck Taylor All Star basket skon först i svart, med en vit variant utgiven 1947. Under påtryckningar från basket lag beslutat Converse 1966 för tillverkning av andra färger. Olika material började också användas, början på 1970-talet, inklusive läder, suede och vinyl, och även hampa, snarare än bara arbetsyta. Förutom high-tops tillverkades låg-klipp och senare knee-high versioner.

Converse skon "The Weapon"

1986 Släppte Converse "The Weapon" basket sko. Tillverkas i många färgscheman för att matcha färgerna kit basket lag, har det varit tillgängliga i både hög-top och lågt skurna sorter. Den unika aspekten av denna sko är läder byggandet i hela, inklusive insidan slagsida som är också starkt stoppning för komfort. Converse återutgavs "The Weapon" classic (som Kobe Bryant bar minst tre gånger under 2002 och Andre Miller bar många gånger under 2002 från mitten av augusti till början av September) flera gånger från 2001-2003 och efter "The laddas Weapon" 2003 "Weapon 86" i 2008, och "The weapon EVO" under 2009.

De första endorsers av "The Weapon" var Larry Bird och Magic Johnson, som var framträdande plats med i en kommersiell Converse i fågelns hemstad French Lick, Indiana 1986. De var också bärs av Axl Rose i Guns N' Roses musikvideo "Estranged".

Speciella upplagor av Converse skor

Flera specialutgåvor Converse skor har gjorts, inklusive DC Comics, Ramones, AC/DC Sailor Jerry, Metallica, The Clash, Dr. Seuss, Grateful Dead, Ozzy Osbourne, Jimi Hendrix, Drew Brophy Nirvana, dålig uppfyller onda och Gorillaz kontroll, grön, brun eller kamouflage edition, Super Mario och Danny Potthoff. I dag butiker som Footlocker har exklusiva modeller och andra anpassa dem för dig i farten.

Tre nya modeller skapades för höga toppar, inspirerad av The Who. Det finns också en särskild samling släpptes kallas 1Hund (röd), där 15% av vinsten används till stöd för HIV/AIDS relief. Hundra konstnärer från hela världen valdes för att skapa modeller för insamling.